петък, 26 август 2011 г.

ЗА И ПРОТИВ РЕКЛАМИТЕ



Какво представлява рекламата - от френски réclame от латинското reclamo, „извиквам“ е разпространявана във всякаква форма и с всякакви средства привлекателна информация относно физическо или юридическо лицестока, идея или начинание, която е предназначена за определен кръг потребители и цели да предизвика, формира или поддържа интереса им към въпросните лица, стоки, идеи и начинания, така че те да могат да се реализират (да бъдат избрани, купени, посещавани, следвани и прочее)Източник.


Колко често се е случвало на всеки от нас да си купи нещо, повлиян от рекламата и след това да остане разочарован? Но всъщност няма как един търговец да каже - не купувайте моята стока, защото тя е кофти.


Статистиката сочи, че годишно за реклама се харчат над 300 милиарда долара. Това само по себе си означава, че бизнесът има нужда от реклама.


Ако рекламата се представя по начин, който заблуждава клиента да си купи стока или услуга - това попада под ударите на закона/вече/. Освен това една такава заблуждаваща или подвеждаща реклама в последствие буди недоволство в потребителя.
От друга страна пък рекламите ни информират за новостите.


Но пък смята ли се за масово да чакаме да започне рекламната пауза, за да си свършим някоя работа, изискваща 5 -7 минути и след това да продължим да гледаме?
Истината е, че рекламата продава, което е добре за бизнеса.


Така, че дори и в определен момент да ни писва от реклами, всъщност те са нужни за бизнеса.

Няма коментари:

Публикуване на коментар